Szpinak. Wielu osobom może kojarzyć się niezbyt pozytywnie. Wspomnienia z dzieciństwa lub opinie znajomych powodują, że niechętnie dodajemy go do potraw lub usuwamy go całkowicie z diety. Jednak w ten sposób popełniamy ogromny błąd, ponieważ szpinak zawiera bardzo dużo witamin i dzięki niemu możemy uniknąć zachorowania na wiele chorób, w tym także nowotworowych. Dodatkowo, dobrze przyrządzony szpinak jest niezwykle pyszny. Dlatego warto zmienić nastawienie do tej zielonej rośliny i włączyć ją do naszego menu.

Co znajdziemy w szpinaku?

       Określenie „bomba witaminowa” idealnie pasuje do szpinaku. Posiada on bowiem duże ilości wielu witamin. Możemy w nim znaleźć witaminę C, K, E, a także witaminy z grupy B – B1, B2 oraz B6. Oprócz tego, szpinak jest źródłem żelaza i wapnia. Zawiera również karoten, mangan, jod. Znajdziemy w nim też pokaźne ilości antyoksydantów, co odgrywa istotną rolę w ochronie przed chorobami nowotworowymi.

Jakie właściwości ma szpinak?

          Szpinak jest kluczem do pokonania niektórych chorób, a przed niektórymi także nas chroni. Powinniśmy go uwzględnić w naszej diecie, kiedy mamy anemię. Ogromne ilości żelaza ze szpinaku znacznie wspomogą nasz organizm. Co więcej, jedząc szpinak wzmocnimy swoje kości i odporność. Jego spożywanie zmniejsza również ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych. Zapobiega on chorobie Parkinsona. Oprócz tego, przeciwdziała rozwojowi choroby Alzheimera. Szpinak działa w przypadku pojawienia się stanów zapalnych w obrębie układu pokarmowego. Warto także wspomnieć, że szpinak zawiera mało kalorii. Dlatego w swoim menu powinny go umieścić osoby z otyłością lub nadwagą, a także z nadciśnieniem tętniczym.

Szpinak – zielona bomba witaminowa
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here