Niektóre produkty są naprawdę ważne dla naszego zdrowia – są prawdziwym bogactwem witamin i minerałów, których potrzebujemy, aby nasz organizm dobrze funkcjonował.

Owoce i warzywa na zdrowie!

Owoce i warzywa to prawdziwe cuda natury dla ludzkiego ciała. Są bogate w przeróżne witaminy i minerały. I tak przykładowo: witamina C, która w dużych ilościach występuje na przykład w cytrynie, zapobiega przeziębieniu i grypie oraz rumieniom słonecznym i zatruciu przez kwas moczowy. Potas zawarty w bananie skutecznie zwalcza syndrom „ciężkich nóg”. Ananas bogaty w mangan i witaminę C wspomaga leczenie zapalenia mięśni, natomiast figa bogata w witaminy A, B1, B2, B6, P i C oraz w potas, wapń i żelazo działa przeciwzapalnie i zapobiega anemii. Można tak wymieniać i wymieniać – warto na pewno sprawdzić jakie witaminy i minerały mają dane owoce i warzywa i wprowadzić je do swojej diety.

Sery i mięso albo ryby

Cenne właściwości możemy odkryć także w mięsie lub rybach bądź w serach. Ryby morskie są cennym źródłem kwasów omega-3 i witaminy D. Ryby, tak jak i sery, są także dobrym źródłem wapnia, co jest dobre dla naszych kości. Mięso jest za to cennym źródłem żelaza i witaminy B12, D i B6.  Oprócz serów, mięsa i ryb jest jeszcze grupa, którą warto docenić: to produkty pełnoziarniste, bogate w magnez. Magnez znajdziemy także w kaszach. Jest on bardzo ważny, bo jego niedobór powoduje słabszą koncentrację i bóle mięśni.

Witaminy i minerały w jedzeniu – gdzie je znajdę?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here