Dietetycy słusznie cały czas przekonują nas, że dieta to nie kara, ale pewien styl życia, trwałe nawyki i troska o własne zdrowie. Wybierając produkty pełne składników mineralnych, witamin, z niską zawartością soli, zdrowe węglowodany dbamy o siebie najlepiej, jak tylko możemy. Co jednak zrobić, kiedy marzą nam się bułki, makaron i naleśniki?

Zdrowe odżywianie a mąka

Do gotowania produkty wybierać warto odpowiedzialnie i z głową. W diecie nie chodzi o to, aby wszystkiego restrykcyjnie sobie odmawiać, ale by znaleźć taką formę przygotowania posiłków, aby podniebienie było zadowolone nie mniej niż żołądek. Jednym z najczęściej powracających tematów przy dyskusji na temat zdrowej diety są produkty zbożowe. Wielu dietetyków odradza spożywanie produktów pszennych, a na pewno ograniczenie ilości białej mąki w naszej diecie, ze względu na jej wysoką kaloryczność, ubogi skład (wynikający w dużej mierze z procesu produkcji masowej i późniejszego przetworzenia). Dla wielu osób jest to jednak trudne wyzwanie — wymaga ono bowiem rezygnacji z pieczywa czy makaronu. Chyba że… i tutaj z pomocą przychodzą mąka żytniamakaron razowy, produkty pełnoziarniste — pozwalają one na prawidłowe odżywianie, dostarczają organizmowi potrzebnego źródła węglowodanów, jednocześnie przyczyniając się m.in. do wzrostu poziomu cholesterolu. Pomagają za to m.in. w walce z chorobami układu krążenia. Węglowodany to nasze podstawowe źródło energii. Nie możemy z nich zupełnie zrezygnować. Możemy jednak sięgać po wybór tych produktów spożywczych, które nie będą sprzyjać rozwojowi otyłości, pogarszać krążenia, wydolności organizmu.

Nasiona roślin strączkowych i oryginalne mąki

Płatki jaglane, owsiane, otręby to wszystko źródła węglowodanów, a przy tym produkty, które w codziennej diecie stanowią cenne źródło błonnika usprawniającego pracę naszego układu pokarmowego. W zdrowej diecie pojawić się mogą także mąki roślinne, które nie tylko dostarczają węglowodanów, ale stanowią także cenne źródło białka. Mowa tutaj m.in. o nasionach roślin strączkowych. Ciecierzyca, soczewica, fasolka szparagowa, zielony groszek to bezcenne źródła białka. Dzisiaj można je spożywać nie tylko jako gotowane warzywa. Coraz częściej ze strączków przygotowuje się mąkę, która z powodzeniem może zastąpić tę białą. Bez problemu kupisz dzisiaj np. makaron z zielonego groszku lub soczewicy, który zaspokaja potrzebę miłośników włoskich past, natomiast jednocześnie dostarcza organizmowi cennych składników mineralnych i odżywczych.

Dietetycy słusznie cały czas przekonują nas, że dieta to nie kara, ale pewien styl życia, trwałe nawyki i troska o własne zdrowie. Wybierając produkty pełne składników mineralnych, witamin, z niską zawartością soli, zdrowe węglowodany dbamy o siebie najlepiej, jak tylko możemy. Co jednak zrobić, kiedy marzą nam się bułki, makaron i naleśniki?

Zdrowe odżywianie a mąka

Do gotowania produkty wybierać warto odpowiedzialnie i z głową. W diecie nie chodzi o to, aby wszystkiego restrykcyjnie sobie odmawiać, ale by znaleźć taką formę przygotowania posiłków, aby podniebienie było zadowolone nie mniej niż żołądek. Jednym z najczęściej powracających tematów przy dyskusji na temat zdrowej diety są produkty zbożowe. Wielu dietetyków odradza spożywanie produktów pszennych, a na pewno ograniczenie ilości białej mąki w naszej diecie, ze względu na jej wysoką kaloryczność, ubogi skład (wynikający w dużej mierze z procesu produkcji masowej i późniejszego przetworzenia). Dla wielu osób jest to jednak trudne wyzwanie — wymaga ono bowiem rezygnacji z pieczywa czy makaronu. Chyba że… i tutaj z pomocą przychodzą mąka żytniamakaron razowy, produkty pełnoziarniste — pozwalają one na prawidłowe odżywianie, dostarczają organizmowi potrzebnego źródła węglowodanów, jednocześnie przyczyniając się m.in. do wzrostu poziomu cholesterolu. Pomagają za to m.in. w walce z chorobami układu krążenia. Węglowodany to nasze podstawowe źródło energii. Nie możemy z nich zupełnie zrezygnować. Możemy jednak sięgać po wybór tych produktów spożywczych, które nie będą sprzyjać rozwojowi otyłości, pogarszać krążenia, wydolności organizmu.

Nasiona roślin strączkowych i oryginalne mąki

Płatki jaglane, owsiane, otręby to wszystko źródła węglowodanów, a przy tym produkty, które w codziennej diecie stanowią cenne źródło błonnika usprawniającego pracę naszego układu pokarmowego. W zdrowej diecie pojawić się mogą także mąki roślinne, które nie tylko dostarczają węglowodanów, ale stanowią także cenne źródło białka. Mowa tutaj m.in. o nasionach roślin strączkowych. Ciecierzyca, soczewica, fasolka szparagowa, zielony groszek to bezcenne źródła białka. Dzisiaj można je spożywać nie tylko jako gotowane warzywa. Coraz częściej ze strączków przygotowuje się mąkę, która z powodzeniem może zastąpić tę białą. Bez problemu kupisz dzisiaj np. makaron z zielonego groszku lub soczewicy, który zaspokaja potrzebę miłośników włoskich past, natomiast jednocześnie dostarcza organizmowi cennych składników mineralnych i odżywczych.

Zdrowe odżywianie: jakie źródła węglowodanów wybrać?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here