Mogłoby się wydawać, że pandemia COVID-19 jest już za nami, ale widmo powrotu groźnego wirusa wciąż wisi w powietrzu. Ostatnie kilkanaście miesięcy było dla nas bardzo trudne, ale wynieśliśmy z nich cenne lekcje, dotyczące m.in. higieny i wzmożonej ostrożności.
Choć wszyscy staramy się już przejść do codzienności, to wyrobiliśmy w sobie nawyki, na które wciąż zwracamy uwagę. Dotyczą one np. dezynfekcji dłoni przed wejściem do lokalu, maseczek w zamkniętych pomieszczeniach, czy rzeczy tak trywialnej jak mycie dłoni przed posiłkiem. Jako klienci zaczęliśmy coraz bardziej zwracać uwagę na czystość w restauracjach, dlatego dbanie o nią jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Właściciele restauracji, barów i kawiarni powinni zadbać o przestrzeganie wysokich standardów czystości, aby stworzyć gościom przestrzeń, w której będą czuli się bezpiecznie. Chodzi tutaj o zwyczajne – mimo to w wielu miejscach zaniedbywane – mycie nie tylko podłóg, blatów i okien, ale również dodatkową dezynfekcję. Nie wystarczą już tylko zwykłe środki czystości. Należy zaopatrzyć się w specjalne preparaty, którymi regularnie, po każdym gościu, czyszczone będą stoliki. Dodatkowo należy przecierać przestrzenie wspólne, takie jak klamki, poręcze.
Dla obsługi wielu lokali, po miesiącach pandemii, procedury dezynfekcji to już wykonywany codziennie standard, który warto podtrzymać. Dobrym rozwiązaniem są także specjalne plakietki na stołach, które informują o tym, czy zostały one już zdezynfekowane, a także możliwość płatności kartą, aby unikać transakcji gotówkowych.
Klienci zwracają również uwagę na zachowanie pracowników. Systematyczna dezynfekcja i dbałość o czystość pozwalają budować zaufanie, dzięki któremu chętniej wracają w dane miejsce. To ważnie tym bardziej, że po wielu miesiącach lockdownu restauracje, bary i kawiarnie znów muszą postarać się o przyciągnięcie i stworzenie bazy klientów.
Artykuł opracowany przy współpracy z firmą Klaro Krystian Braun – specjalistami w dziedzinie profesjonalnych środków czystości.